Hürriyet Magazin

26 Nisan 2011 Salı

Kural #1: Paskalya Yumurtasının Modası Geçmez

Limited Edition Easter Eggs (vogue.com)


İyi bir blog takipçisiyseniz sadece Türkiye'den değil dünyada olup bitenlerden de haberiniz olması gerektiğinin farkındasınız demektir. Yanlış anlamayın kimseyi kültürel olarak eleştirmenin peşinde değilim, sadece modanın kıyafetlerden ibaret olmadığını bir kez daha hatırlatmak istedim. Örneğin Paskalya; modayla ne ilgisi olabilir diye düşünenleri vogue.com sayfasında rastladığım birbirinden özel yumurtalarla tanıştırmak istiyorum.








Chanel'den Rag & Bone'a, John Derian'dan Jason Wu'ya kadar birçok moda devinin Paskalya'ya özel hazırladıkları görkemli yumurta tasarımları, modanın vitrinleri aşıp sofralarımıza kadar sıçradığını bir kez daha kanıtlamış oldu. Ünlü tasarımcıların, son derece sıradan olan yumurtaları "Happy Easter" konseptiyle adeta değerli biblolara dönüştürdüğü özgün yorumlarını görünce, evinizdeki herhangi birşeyi sihirli dokunuşlarla nasıl şık bir objeye çevirebileceğinizi daha iyi anlayacaksınız.


                  
                                        


Favorimi merak ediyorsanız her zamanki gibi Chanel'e torpil geçiyorum ve listenin başına koyuyorum. Yine de itiraf etmek gerekirse Rag & Bone tasarımı deri montlu asi motorcu New Yorker ve Eddie Borgo'nun rock'N chic temalı sedef taşlı altın yumurtası da yabana atılacak gibi değil.

Uzun lafın kısası, gün geçtikçe dünyadan yeni bir yaratıcı moda hareketine daha şahit oluyoruz. Peki neden Türk tasarımcıların isimleri bu kadar az duyuluyor? Moda ve yaratıcılığın önüne koyulan barajlar kaldırıldığı zaman ülkemizde de bu tür çalışmaların altına imza atılabilecek sayısız tasarımcıya rastlayabileceğime ben inanıyorum. Siz de benim gibi düşünenlerden misiniz? O zaman Nihat Doğan'ın dediği gibi: "Ülkemi size emanet ediyorum!" Türkiye'nin tasarım gücünü ortaya çıkarın ve benimle paylaşın. Anneler Günü kapıda, yaratıcı fikirlerinizi bekliyorum.    


 

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...